Topol osika - tato esence se používá při strachu z neznámých věcí, ze tmy , ze strachu z temných bytostí , strašidel . Je vhodná pro děti , které potřebují usínat při světle a pro děti , které mívají noční můry . U takových dětí je třeba dohlížet o to více na to , co sledují v TV a jaké hry hrají na PC .
Devaterník penízkovitý - tato esence se používá při velkém strachu a panice . Například při noční můře , při napadení zvířetem , autonehodě ,
strachu ze zubaře , který se vystupňuje v paniku a dítě se odmítá nechat ošetřit . Devaterník je součástí Urgency esence.
strachu ze zubaře , který se vystupňuje v paniku a dítě se odmítá nechat ošetřit . Devaterník je součástí Urgency esence.
Slíva třešňová - esence na strach ze ztráty kontroly a na pocit hlubokého zoufalství .
Tato esence je vhodná zejména pro děti , které mívají záchvaty vzteku , válí se po zemi , tlučou hlavou o zem nebo o zeď , ztratí nad sebou na čas kontrolu .
Dále při epileptických záchvatech , při laringitýdách , alergických reakcích + buk .
Při nočním pomočování . Děti se během dne musí často hlídat a soustředit na spoustu věcí . V noci potřebují tento psychický tlak denního zatížení uvolnit a to se může projevit právě nočním pomočováním.
Tato esence je vhodná zejména pro děti , které mívají záchvaty vzteku , válí se po zemi , tlučou hlavou o zem nebo o zeď , ztratí nad sebou na čas kontrolu .
Dále při epileptických záchvatech , při laringitýdách , alergických reakcích + buk .
Při nočním pomočování . Děti se během dne musí často hlídat a soustředit na spoustu věcí . V noci potřebují tento psychický tlak denního zatížení uvolnit a to se může projevit právě nočním pomočováním.
Člověk má vztek z pocitu zoufalství nebo ze strachu . Díky vzteku, za kterým je ale skryt pocit strachu a zoufalství může člověk zaútočit a ztratit nad sebou kontrolu . Poku máme dítě , které se do těchto vyhrocených situací dostává a mohlo by ublížit sobě nebo někomu ze svého okolí , je pro ně tato esence Slívy třešňové velmi vhodná .
Elixír první pomoci - ve všech krizových situacích , při panice , ztrátě kontroly , šoku , po porodu pro novorozeně - fyzický a psychický šok , při nočních můrách, autonehoda , napadení zvířetem , záchvat , epileptický záchvat , laringitýdy , alergické reakce , strach ze zubaře , z lékaře , z očkování , z nějakého zákroku , operace , špatná zpráva , zkouškové období , přijímací zkoušky , maturita , úmrtí v rodině , úmrtí zvířátka , které mělo dítě rádo , rozvod rodičů , živelné pohromy , strach z bouřky atd.
Buk lesní -pokud je dítě netoleratní a vše chce mít jen pro sebe a kritizuje ostatní . Dále je esence vhodná pro děti , které mají problém tolerovat naše příkazy . Jsou vzdorovité a tvrdohlavé . Buk je spolu s Ořechem vhodnou esencí pro děti , které mají problém zvyknout si na příchod školky . Hodně pláčí a nechtějí TOLEROVAT = BUK
ŽIVOTNÍ ZMĚNU = OŘECH
ŽIVOTNÍ ZMĚNU = OŘECH
Zeměžluč lékařská - lehce ovlivnitelné slabé dítě, které se neumí bránit a ostatní děti ho využívají. Toto dítě neumí řikat ne, neustále se snaží všude pomáhat a urovnávat všechny spory a hádky. Dobrá, jemná, dušička , kterou tvrdé okolí válcuje.
Rožec - děti které nevěří svému úsudku. Potvrzují si svá rozhodnutí, neustále se ptají : Mám to takto udělat ? Neřídí se vlastní intuicí.
Poupě Jírovce - děti, které dělají pořád stejné chyby a neumí se z nich poučit. Je vhodný také pro děti s diagnozou ADD a ADHD. Dále pro děti s poruchami učení a pro jinak psychicky nemocné děti .
Čekanka obecná - děti které jsou majetnické, vyžadují neustálou pozornost a neustále od druhých něco očekávají .
Čekanka obecná - děti které jsou majetnické, vyžadují neustálou pozornost a neustále od druhých něco očekávají .
Bílá lesní réva -pro zasněné děti, které jsou neustále ve svém světě, špatně se soustředí, mají pak problémy ve škole, neudrží pozornost. Malé děti se pomalu oblékají, jedna ponožka nazutá a dítě se dívá do prázdna. Rodiče jsou tak pod tlakem přijít kamkoliv včas.Také vhodná esence pro děti s ADD a ADHD. Esence udržuje dítě v přítomnosti tady a teď. Dítě není tolik zasněné a lépe reaguje na to, co mu říkáme.
Plané jablko - dítě se stydí jak vypadá, nemá se rádo. Spousta důvodu od nadváhy, barvy vlasů, pleti, ale často jen vnitřní pocit i u dítěte, které se nijak neodlišuje. Příčina může být také
v nevhodné poznámce na vzhled od kohokolí v minulosti. Dítě se nemá rádo.Také spojitost
s ekzémy a kožními projevy jako je akné.......Dítě má nízké sebevědomí.
Jilm - dítě se cítí přetížené ,např. v období zkoušek. Běžně zvládá své úkoly, nyní má pocit, že je všeho moc. Např.studenti v období před maturitou.
Hořec nahořklý - dítě rychle ztrácí náladu a odvahu, hlavně při nezdaru ve škole. Každý drobný nezdar ho hned odradí pokračovat dál.
Hlodač evropský - dítě je pesimistické a rezignované, např. ve škole, při nemoci, po nějakém nezdaru.......daleko větší stav zoufalství. Dítě rezignuje a pokračovat už nechce.
Vřes obecný - jedná se o upovídané děti, které jsou rády středem pozornosti. Mluví stále až tím obtěžují okolí. Pozor ! Tyto děti mají velkou obavu ze samoty.Tento stav, pokud se nezvládne
v dětství , přechází do dospělosti. Dospělým typu vřesu se pak často lidé vyhýbají , pro jejich neustálé povídání o vlastní osobě.Tato esence naučí dítě nebát se být někdy sám a také ho naučí vnímat ostatní lidi a naslouchat jim....
Cesmína ostrolistá - děti jsou žárlivé , zavistivé, často je ovládne vztek a agresivita, žárlí na své sourozence. Vodná esence s polu s Čekankou po příchodu dalšího dítěte do rodiny , pro dříve narozené détě , které žárlí a upozorńuje na sebe zlobením a neustálou přehnanou pozorností na svou osobu .
Zimolez kozí list - nedokáže uzavřít minulost, stesk po domově. Neustále žije myšlenkama v minulosti, nesoustředí se na přítomnost .
Habr obecný - má problém ráno vstát a pustit se do svých povinností . Rozhýbává se jen pomalu, ale vše postupně zvládne.
Netykavka žlázonosná - podrážděné děti , které musí mít vše hned a neumí počkat .
Napomáhá nastolit trpělivost .
Modřín opadavý - děti s malým sebevědomím. Děti , keré si nevěří , ktré mají obavy, že zklamou . Často věci umí , ale nedokáží je použít..Svazuje je strach a nejistota. Esence Modřínu se často kombinuje s Kejklířkou skvrnitou. Dítě se přestane bát , věří si a může použít své dovednosti a znalosti. Např. ve škole, při sportu, v zájmovém kroužku atd.
Kejklířka skvrnitá - konkrétní strachy,ze zvířat, z lékaře, z vody, z výšek, z ohně, ze zkoušek,
z lidí.......
Hořtice polní - propadáni smutku a melancholii . Mívá deprese z neznámých důvodů.
Oliva-naprosté vyčerpání ,fyzické i duševní . Nemoc,po zkouškách,úraze,........
Borovice lesní - dítě se neustále obviňuje , já za vše můžu.....Např.rodiče se rozvedou a dítě si myslí, že za to může ono, protože zlobilo.
Červený kaštan - dítě se bojí o své blízké. Vhodný por děti , které nastoupily do školky a bojí se o svou maminku . Tyto pocity strachu některé děti první týdny bohužel provázejí. Červený kaštan jim pomáhá tento strach zvládnout. Dále je vhodný kaštan, pokud máme v rodině někoho vážně nemocného a dítě se o tohoto blízkého člověka bojí. Pokud někdo z blízkých odjel na dělší dobu mimo rodinu a dítě se o něho obává atd.
Devaterník penízkovitý - dítě prožilo silný strach, paniku, je zdrcené, vhodný při nočních můrách .Velké panice z čehokoliv.
Voda z léčivých pramenů - dítě je k sobě velmi tvrdé, klade na sebe velké požadavky. Dodržuje vše podle řádu a vyžaduje ho . Špatně se přizpůsobuje náhlým změnám. Není příliš pružné. Drží se svých zvyků a zásad.
Chmerek roční- dítě se neumí rozhodnout mezi dvěmi možnostmi . Malé děti neví , která ponožka patří na kterou nohu a tak sedí a nedělají nic . Jsou zmatené a nešťastné. Větší děti : Kterou hračku si vybrat, který kroužek, jaký jazyk studovat , na ktero školu jít studovat.......Často chování dětí narozených
ve znamení Vah.
Snědek okoličnatý - esence na šok , nebo trauma, které mohlo být včera , ale také před několika lety. Esence působí hodně do hloubky - i do prenatálního vývoje , období porodu . Esence je vhodná také po porodu. Pro dítě i matku je porod určitým druhem šoku.
Jedlý kaštan-pro naprosto zničené zoufalé dítě. Např. při úmrtí někoho blízkého.
Sporýš lékařský -pro nadšené , živé děti , které se do všeho vrhají po hlavě . Dělají spoustu věcí najednou , nevydrží v klidu , ke svým aktivitám strhávají ostatní děti i dospělé .
Vhodný pro hyperaktivní děti a pro děti s diagnosou ADHD .
Vinna réva - velmi dominatní děti , které v negativním stavu až tyranizují okolí . Vinná réva je naučí užívat svých vůdcovských schopností v pozitivním směru pro dobro druhých lidí .
Vlašský ořech - je vhodný při všech životních změnách - po porodu , při příchodu miminka do rodiny pro starší dítě , nástup do školy , školky , změna učitele , stěhování , změna školy ........Dále při přecitlivělosti na okolní vlivy. Při velkém důrazu na to , co si o mě myslí ostatní . Pro podporu , aby dítě dovedlo jít neovlivnitelně svou životní cestou . Esence je tedy velmi vhodná při změnách a při podpoře neovlivnitelnosti jinými osobami a událostmi .
Žebratka bahenní - děti které jsou tiché , uzavřené , nemají rády akce , kde je velký počet lidí a hluk . Mohou působit povýšeně a namyšleně . Mají však rády svůj klid a své soukromí . Nemají rady kolektivní hrubé sporty . Vhodné je pro ně umění a klidné zajmové činnosti . Také respektování jejich prostoru , kde bydlí-dětský pokoj nebo jeho část .
Bílý kaštan - dítěti běhá v hlavě spousta myšlenek . Nedovede ztišit svou mysl . Pořád řeší věci dokola . Vhodná esence při problémech se spaním .
Sveřep větevnatý - dítě neví jakou cestou se dát , neví jaký kroužek si vybrat , jakou školu si vybrat . V podstatě mu jde vše. Hledá však neustále to pravé . Vnitřně nespokojené a mrzuté , nezná svůj životní směr .
Planá šípková růže - dítě je apatické , nemá o nic zájem , vše mu je jedno . Esence mu vrátí chuť do života , chtít něco podniknout..........
Vrba žlutá -ukřivděné mrzuté děti , které mají pocit : oběť osudu . Mají neustále pocit , že se jim málo dostává , ať už tomu tak je , nebo nikoliv . Jsou vyčitavé, ukňourané, nejdou do ostrých hádek a útoků, spíše se stáhnou do své ukřivděnosti.
Plané jablko - dítě se stydí jak vypadá, nemá se rádo. Spousta důvodu od nadváhy, barvy vlasů, pleti, ale často jen vnitřní pocit i u dítěte, které se nijak neodlišuje. Příčina může být také
v nevhodné poznámce na vzhled od kohokolí v minulosti. Dítě se nemá rádo.Také spojitost
s ekzémy a kožními projevy jako je akné.......Dítě má nízké sebevědomí.
Jilm - dítě se cítí přetížené ,např. v období zkoušek. Běžně zvládá své úkoly, nyní má pocit, že je všeho moc. Např.studenti v období před maturitou.
Hořec nahořklý - dítě rychle ztrácí náladu a odvahu, hlavně při nezdaru ve škole. Každý drobný nezdar ho hned odradí pokračovat dál.
Hlodač evropský - dítě je pesimistické a rezignované, např. ve škole, při nemoci, po nějakém nezdaru.......daleko větší stav zoufalství. Dítě rezignuje a pokračovat už nechce.
Vřes obecný - jedná se o upovídané děti, které jsou rády středem pozornosti. Mluví stále až tím obtěžují okolí. Pozor ! Tyto děti mají velkou obavu ze samoty.Tento stav, pokud se nezvládne
v dětství , přechází do dospělosti. Dospělým typu vřesu se pak často lidé vyhýbají , pro jejich neustálé povídání o vlastní osobě.Tato esence naučí dítě nebát se být někdy sám a také ho naučí vnímat ostatní lidi a naslouchat jim....
Cesmína ostrolistá - děti jsou žárlivé , zavistivé, často je ovládne vztek a agresivita, žárlí na své sourozence. Vodná esence s polu s Čekankou po příchodu dalšího dítěte do rodiny , pro dříve narozené détě , které žárlí a upozorńuje na sebe zlobením a neustálou přehnanou pozorností na svou osobu .
Zimolez kozí list - nedokáže uzavřít minulost, stesk po domově. Neustále žije myšlenkama v minulosti, nesoustředí se na přítomnost .
Habr obecný - má problém ráno vstát a pustit se do svých povinností . Rozhýbává se jen pomalu, ale vše postupně zvládne.
Netykavka žlázonosná - podrážděné děti , které musí mít vše hned a neumí počkat .
Napomáhá nastolit trpělivost .
Modřín opadavý - děti s malým sebevědomím. Děti , keré si nevěří , ktré mají obavy, že zklamou . Často věci umí , ale nedokáží je použít..Svazuje je strach a nejistota. Esence Modřínu se často kombinuje s Kejklířkou skvrnitou. Dítě se přestane bát , věří si a může použít své dovednosti a znalosti. Např. ve škole, při sportu, v zájmovém kroužku atd.
Kejklířka skvrnitá - konkrétní strachy,ze zvířat, z lékaře, z vody, z výšek, z ohně, ze zkoušek,
z lidí.......
Hořtice polní - propadáni smutku a melancholii . Mívá deprese z neznámých důvodů.
Oliva-naprosté vyčerpání ,fyzické i duševní . Nemoc,po zkouškách,úraze,........
Borovice lesní - dítě se neustále obviňuje , já za vše můžu.....Např.rodiče se rozvedou a dítě si myslí, že za to může ono, protože zlobilo.
Červený kaštan - dítě se bojí o své blízké. Vhodný por děti , které nastoupily do školky a bojí se o svou maminku . Tyto pocity strachu některé děti první týdny bohužel provázejí. Červený kaštan jim pomáhá tento strach zvládnout. Dále je vhodný kaštan, pokud máme v rodině někoho vážně nemocného a dítě se o tohoto blízkého člověka bojí. Pokud někdo z blízkých odjel na dělší dobu mimo rodinu a dítě se o něho obává atd.
Devaterník penízkovitý - dítě prožilo silný strach, paniku, je zdrcené, vhodný při nočních můrách .Velké panice z čehokoliv.
Voda z léčivých pramenů - dítě je k sobě velmi tvrdé, klade na sebe velké požadavky. Dodržuje vše podle řádu a vyžaduje ho . Špatně se přizpůsobuje náhlým změnám. Není příliš pružné. Drží se svých zvyků a zásad.
Chmerek roční- dítě se neumí rozhodnout mezi dvěmi možnostmi . Malé děti neví , která ponožka patří na kterou nohu a tak sedí a nedělají nic . Jsou zmatené a nešťastné. Větší děti : Kterou hračku si vybrat, který kroužek, jaký jazyk studovat , na ktero školu jít studovat.......Často chování dětí narozených
ve znamení Vah.
Snědek okoličnatý - esence na šok , nebo trauma, které mohlo být včera , ale také před několika lety. Esence působí hodně do hloubky - i do prenatálního vývoje , období porodu . Esence je vhodná také po porodu. Pro dítě i matku je porod určitým druhem šoku.
Jedlý kaštan-pro naprosto zničené zoufalé dítě. Např. při úmrtí někoho blízkého.
Sporýš lékařský -pro nadšené , živé děti , které se do všeho vrhají po hlavě . Dělají spoustu věcí najednou , nevydrží v klidu , ke svým aktivitám strhávají ostatní děti i dospělé .
Vhodný pro hyperaktivní děti a pro děti s diagnosou ADHD .
Vinna réva - velmi dominatní děti , které v negativním stavu až tyranizují okolí . Vinná réva je naučí užívat svých vůdcovských schopností v pozitivním směru pro dobro druhých lidí .
Vlašský ořech - je vhodný při všech životních změnách - po porodu , při příchodu miminka do rodiny pro starší dítě , nástup do školy , školky , změna učitele , stěhování , změna školy ........Dále při přecitlivělosti na okolní vlivy. Při velkém důrazu na to , co si o mě myslí ostatní . Pro podporu , aby dítě dovedlo jít neovlivnitelně svou životní cestou . Esence je tedy velmi vhodná při změnách a při podpoře neovlivnitelnosti jinými osobami a událostmi .
Žebratka bahenní - děti které jsou tiché , uzavřené , nemají rády akce , kde je velký počet lidí a hluk . Mohou působit povýšeně a namyšleně . Mají však rády svůj klid a své soukromí . Nemají rady kolektivní hrubé sporty . Vhodné je pro ně umění a klidné zajmové činnosti . Také respektování jejich prostoru , kde bydlí-dětský pokoj nebo jeho část .
Bílý kaštan - dítěti běhá v hlavě spousta myšlenek . Nedovede ztišit svou mysl . Pořád řeší věci dokola . Vhodná esence při problémech se spaním .
Sveřep větevnatý - dítě neví jakou cestou se dát , neví jaký kroužek si vybrat , jakou školu si vybrat . V podstatě mu jde vše. Hledá však neustále to pravé . Vnitřně nespokojené a mrzuté , nezná svůj životní směr .
Planá šípková růže - dítě je apatické , nemá o nic zájem , vše mu je jedno . Esence mu vrátí chuť do života , chtít něco podniknout..........
Vrba žlutá -ukřivděné mrzuté děti , které mají pocit : oběť osudu . Mají neustále pocit , že se jim málo dostává , ať už tomu tak je , nebo nikoliv . Jsou vyčitavé, ukňourané, nejdou do ostrých hádek a útoků, spíše se stáhnou do své ukřivděnosti.
Žádné komentáře:
Okomentovat